2.10.05

Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Διαβάσατε, προφανώς, ότι έκλεισε ο σιδηροδρομικός σταθμός Πελοποννήσου στην Αθήνα. Όλοι τον γνωρίζουμε, γιατί, μάλλον, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έκανε, έστω και ένα ταξίδι, με το τραίνο σε κάποιο πόλη της Πελοποννήσου. Απ΄ όσα γραφτήκανε, κι όσα παραλειφτήκανε, εμείς θα κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις:

· Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πελοποννήσου εγκαινιάστηκε το 1895, από τον τότε Πρωθυπουργό, τον μεσολογγίτη Χαρίλαο Τρικούπη.
· Ο Σταθμός είναι έργο του Ερνέστου Τσίλερ, ο οποίος σχεδίασε ένα πολυτελές αριστούργημα.

Ο Τσίλερ έμεινε στην Ελλάδα πενήντα χρόνια και χάρισε στην πατρίδα μας τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της νεώτερης Ελλάδος. Ανάμεσα σ΄ αυτά ήτανε και ο πολυτελής σταθμός Πελοποννήσου, το Βασιλικό Θέατρο, το Παλάτι, το Δημοτικό θέατρο, το Δημαρχείο της Ερμουπόλεως Σύρου, το θέατρο Απόλλων της ίδιας πόλεως κ.ά.π. Πεντακόσια έργα κληροδότησε στη μετά-επαναστατική Ελλάδα ο Τσίλερ.
Ο Χαρίλαος Τρικούπης στην τριετή διακυβέρνηση της χώρας, έχοντας οράματα και προγραμματισμό, σχεδίασε τα σημαντικότερα έργα της Ελλάδος, μεταξύ των οποίων γέφυρες, διώρυγες, λιμάνια, χάραξη σιδηροδρόμων κ.α. Στην έμπνευση εκείνου του μεγάλου οραματιστή πρωθυπουργού οφείλεται και η κατασκευή του σταθμού Πελοποννήσου, η χάραξη δρόμων, η γεωλογική μελέτη αντοχής των σιδηροδρομικών γραμμών και άλλα έργα.
Είναι ευκαιρία, με το κλείσιμο του σταθμού, να θυμηθούμε τη μεγάλη αυτή ιστορία 108 χρόνων, του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, να τιμήσουμε τους πρωτεργάτες του και να μιμηθούνε οι πολιτικοί μας τους οραματισμούς και τον προγραμματισμό, του πολιτικού Χαρίλαου Τρικούπη. Ο σιδηροδρομικός σταθμός έκλεισε τώρα, πριν καλά καλά αποφασιστεί ποιό θα είναι το μέλλον του! Αλήθεια γνωρίζουν οι κυβερνώντες τι θέλουνε να κάνουνε τον Σταθμό Πελοποννήσου, ή βλέποντας και κάνοντας, όπως κάθε πρόχειρη απόφαση πολιτικού σχεδιασμού. Τρομάρα μας;…